Over de seneste par måneder har vi danskere i stigende grad handlet i de forretninger, der tilbyder ”Klik & Hent”. På tværs af byggemarkeder, dagligvarebutikker, takeaway-steder og bagerier vinder konceptet nu indpas. Måske har du allerede selv gjort brug af muligheden hos Bilka, IKEA eller Lagkagehuset?

”Klik & Hent” er et uhyre enkelt og brugervenligt koncept – både for dig, der tilbyder det, og for de kunder, der gør brug af det. Det går i al sin enkelthed ud på, at dine kunder på forhånd reserverer og betaler deres ønskede varer, og derfor blot skal afhente i forretningen. Det er nemt, bekvemt og lynhurtigt.

Sådan fungerer Click & Collect

Der er ikke meget hokus-pokus, når det kommer til  selve løsningen.  Til gengæld er det super effektivt!

Her forklarer vi processen i fem simple trin:

  1. Kunden udvælger sin menu eller varer på din hjemmeside og klikker  ”Reserver og afhent”. 

  2. Hvis du ejer flere spisesteder, vælger kunden det sted, hvor han/hun ønsker at afhente sin mad.

  3. Du giver besked via e-mail eller SMS, når bestillingen er klar til afhentning.

  4. Kunden kommer forbi, viser sin reservationsbekræftelse, og du  udleverer bestillingen.

  5. Kunden betaler for sit måltid (hvis ikke allerede gjort) og forlader tilfreds dit spisested forretning, imens du betjener den næste glade kunde.

Derfor er Click & Collect en god løsning for dig

Uanset om du driver en café, kantine eller restaurant, er Click & Collect en god idé:

  1. Du øger kundestrømmen i din forretning, fordi interaktionstiden med den enkelte kunder er kortere. 

  2. Du har ingen leveringsomkostninger. Ønsker du at tilbyde udbringning, kan du overveje at alliere dig med enten Wolt, Just-Eat, Hungry, EatOnline eller en anden madleveringsservice.

  3. Du undgår at skræmme nye potentielle kunder væk på grund af en lang kø til kassen eller en overfyldt forretning.

  4. Du minimerer spredningen af virus i din forretning, fordi dine kunder kun besøger den kortvarigt og ikke er i berøring med hverken varer, ansatte eller hinanden.

 

Derfor er Click & Collect smart for dine kunder

Dine kunder har ikke længere lyst til ventetid i lange køer og går hurtigt videre, hvis køen er for lang.

Med en effektiv Click & Collect kan de:

  1. Let og hurtigt bestille favoritfrokosten eller aftensmaden og præcist vide, hvornår den er klar til afhentning.

  2. Spare tid, fordi deres måltid allerede er tilberedt og pakket til dem.

  3. Reducere smittefare, eftersom de ikke kommer i nærkontakt med ansatte og øvrige kunder.

Hvis du vælger at tilbyde ”Klik & Hent”, er der altså ingen tvivl om, at dine kunder vil gøre brug af det.

 

 

Click & Collect kan også bruges som et supplement til din eksisterende (ude)bespisning. Det vil blot sikre effektiv betjening af endnu flere kunder.

Her er et godt eksempel på hvordan du kan hjælpe dine kunder med at stå i kø på corona-korrekt vis 😀  

tobbers-skilt

@Tobbers Madbar, Kolding

 

 

Vil du vide mere?

Der findes et hav af (danske) virksomheder, der tilbyder software og systemer, der kan hjælpe dig igang med en effektiv Click & Collect løsning. NemTakeaway og Shopivo er blot nogle få eksempler.  Prøv dig frem og lav evt en hurtig google-søgning på emnet. Så er du igang! 👍