Morgenmaden har altid spillet en vigtig rolle for hotel-gæsters samlede oplevelse af et hotelophold. Og det vil dagens første måltid også gøre i fremtiden, selvom en ny generation af gæster nu gør deres indtog.

Vi guider dig her til, hvordan du som køkkenprofessionel i hotelbranchen kan udnytte de muligheder, som millennials bringer.

 

Infografik - Millennials - bliv klædt på til at servicere fremtidens hotelgæster ny

 

#1 Kvalitet frem for kvantitet

Millennials eller ej, de flest foretrækker, at du prioriterer et smagfuldt kvalitetsbrød, veltilberedte proteiner og gode mælkeprodukter fremfor et stort gennemsnitligt udvalg. Men det betyder ikke, at du nødvendigvis skal indkøbe de dyreste varianter.

I stedet bør du gøre dig ekstra umage for at fremhæve kvaliteterne i de råvarer, som du har udvalgt både smagsmæssigt og æstetisk. Skær derfor ned på udvalget af forskellige retter i din morgenbuffet, brug produkter af højere kvalitet og portionsanret små serveringer, som fremhæver kvaliteten i råvarerne. 

 

Hent vores guide til fremtidens hotelgæster, hvor du kan blive klogere på, hvilke ønsker og behov du skal imødekomme for at skabe store hoteloplevelser.

 

#2 Opgraderet hverdag

Hvad end dine gæster rejser i forretningsøjemed eller for fornøjelsens skyld, så forventer de, at hotelopholdet er en luksuriøs opgradering af tilværelsen derhjemme. Og det skal morgenbuffeten - og dit øvrige menukort - afspejle.

Gi’ dem en oplevelse med lækre portionsserveringer, der appeller til alle sanserne. Tilbyd for eksempel croissanterne med hjemmelavet fyld eller blend en smagfuld smoothie med farverige frugter.

 

#3 Små snacks dagen lang

Det er forhistorie, at hoteller kun skal tilbyde dagens tre hovedmåltider. For vores traditionelle spisemønstre ændrer sig, og det er i høj grad den yngre generation, der sætter gang i den udvikling. Millennials indtager nemlig langt flere snacks og små mellemmåltider gennem dagen. Faktisk skipper hele 46 procent af de 18-35 årige den konventionelle frokost mindst en gang om ugen*.  

Det kan du tage hensyn til, når du planlægger din morgenmad blandt andet ved at udvide morgenbuffetens åbningstider. Derudover er det et godt tip at servere to-go snacks i løbet af dagen. Udover at glæde dine små-spisende gæster, kan salget af små mellemmåltider i lobbyen blive en vigtig indtægt for hotellet. 

 

#4 Morgenmad på farten

Nogle gæster foretrækker at nyde deres mad på hotellet. Men for andre passer det slet ikke til den måde, dagen indrettes på. Måske skal de nå et tidligt fly eller til en aftale i byen. Millennials udnytter samtlige dagens minutter og sætter af den grund pris på at sætte tænderne i morgenbrødet, mens de er på farten. 

Det kan derfor være en god idé at tilbyde morgenmad to-go som en ekstra service. Det betyder ikke, du skal droppe den klassiske morgenmadsbuffet, for den er stadig foretrukket af mange af dine gæster. Men du kan pakke et smurt rundstykke, en yoghurt og lidt frugt ind, så det er nemt at tage med på farten. På den måde viser du fremtidens gæster, at du forstår deres behov, og dermed øger du sandsynligheden for at de kommer igen.

 

Hent vores guide til fremtidens hotelgæster, hvor du kan blive klogere på, hvilke ønsker og behov du skal imødekomme for at skabe store hoteloplevelser.

 

Kilde: MadKultur2018