Du har sikkert opdaget, at de såkaldte JA TAK-tilbud over den seneste tid er stormet frem på Facebook og andre sociale medier. Konceptet øger ikke alene omsætningen her-og-nu, men er også med til at synliggøre den enkelte virksomhed online.

I dette indlæg fortæller vi om de fire største fordele ved at bruge JA TAK-tilbud. Bagefter afslører vi, hvordan du kommer med på bølgen uden at drukne i administrativt arbejde.

 

Fire fordele ved JA TAK-tilbud

Der er særligt fire fordele ved at lave regelmæssige JA TAK-tilbud på dine sociale medier:

  1. Du genererer salg og øger dermed din omsætning.
  2. Du udbreder kendskabet til din forretning, hver gang dine kunder tagger deres bekendte i dine JA TAK-opslag. Det betyder, at du får nye potentielle kunder uden at løfte en finger.
  3. Du får mulighed for at interagere med dine kunder, hvilket er værdifuldt i en tid, hvor al fysisk kundekontakt forsøges begrænset.
  4. Du øger antallet af følgere på din virksomhedsprofil. Dette gør du især, hvis du afslutter hver tilbudsrunde med teksten: ”Nåede du ikke at få fingre i det gode tilbud? Følg os på Facebook for at få en notifikation næste gang”.

Med disse fordele in mente er det ikke overraskende, at JA TAK-tilbud er blevet så populære blandt de danske forretningsdrivende.

 

Sådan kommer du i gang

Det er hverken tids- eller ressourcekrævende at supplere din nuværende markedsføring med de smarte JA TAK-tilbud. For at komme i gang behøver du blot en virksomhedsprofil på Facebook eller et andet socialt medie samt et knaldgodt tilbud med tilhørende tekst og lækkert billede.

Læg billedet op på din virksomhedsprofil med en beskrivelse af måltidet eller produktet, det uimodståelige tilbud og dine afhentningsmuligheder.

Forklar dine kunder, at de kan få fingre i tilbuddet ved at skrive ”JA TAK” i kommentarfeltet, inden tilbuddet udløber.

Husk også at gøre det klart, at kundens ordre først er modtaget og godkendt, når du har trykket ”synes godt om” eller svaret på kundens kommentar.

Mere kompliceret er det faktisk ikke, men til gengæld utrolig effektivt. Dog skal du være opmærksom på, at der ligger noget administrativt arbejde i at registrere og besvare de måske hundredvis af glade kundekommentarer.

 

Lad en app gøre arbejdet for dig

Ønsker du at slippe for det administrative arbejde, der følger med et JA TAK-tilbud, kan du gøre brug af en app udviklet specielt til formålet. Med denne eller en lignende løsning behøver du kun at oploade et billede samt nogle få informationer om dit tilbud, inden du kan læne dig tilbage.

App’en sørger nemlig for, at:

  • slå dit JA TAK-tilbud op på din Facebook-profil på et tidspunkt, som du selv har valgt.
  • registrere og håndtere de mange JA TAK-kommentarer for dig.
  • informere dine kunder, når tilbuddet udløber eller er blevet udsolgt. På den måde sikrer du at du ikke sælger mere, end du har på lager.

Piranya er en af de mange (danske) apps, der kan hjælpe dig videre. Læs mere her eller undersøg markedets øvrige muligheder for at finde den bedste løsning for netop din forretning.