Hvis din café eller restaurant skal have succes, så er glade gæster, som nyder både mad, omgivelser og service, et must.  

Skal gæsterne vælge dit sted frem for konkurrenten, så handler det om at give dem en mindeværdig oplevelse, hvor du overrasker dem med smag, personlighed og kvalitet. 

Infografik_-_Sådan_forbedrer_du_gæsteglæde_i_din_cafeai

#1 Lyt til dine gæster 

Lyt til dine gæster - det lyder nemt. Men hvordan?
Du kan fx sætte tid af hver uge til at
følge med i, hvordan dine gæster online-rater din café. Beskeder og kommentarer på din Facebook-profil bør du derimod tage du dig af løbende.

Hvis gæste-oplevelsen har været god, er alt godt. Men hvis der danner sig et mønster af dårlige oplevelser, skal ærmerne smøges endnu længere op. 

Dygtige restautører og tjenere giver sig også tid til at spørge ind til gæsternes mening, både kort efter servering af maden og inden de forlader caféen. Samtidig er det en nem måde at give dine gæster en personlig og vedkommende hilsen med på vejen. 

   

#2 Giv noget unikt

Der er mange måder at differentiere sig fra sine konkurrenter på. Det kan være anretning af maden, som du giver et anderledes twist. Det kan være din hjemmelavede burger-dressing, som ikke fås lignende i hele byen. Eller det kan være den hyggelige indretning, som gør, at gæsterne kommer igen og igen. 

Uanset hvordan du skiller dig ud - positivt naturligvis - så er det afgørende for gæsteglæden. Det er de ekstra anstrengelser du gør dig, som dine gæster vil huske dig for. Det, som de fortæller videre til deres venner. 

 

#3 Gør det godt - hver gang

Der er en grund til, at mange café-gæster har et stamsted. Et sted, de kommer igen og igen, fordi de ved, at de får den samme gode oplevelse hver gang.

Det kan være servicen, som er personlig, vedkommende og helt i top. Det kan være en uovertruffen æggesandwich, som altid overgår forventningerne. Eller det kan være musikken og stemningen i caféen, som får gæsten helt ned i gear.

Hvis du vil gøre din café til stamsted, så er det afgørende at du holder fast i servicen, oplevelsen og kvaliteten dag efter dag.

For når først dine gæster har lagt mærke til hvordan du gør dig umage, skal de nok komme igen, og igen, og igen.

 

Hent vores ultimative sandwich-guide, hvor du blandt andet finder svar på, hvordan dit sandwich-salg ender med en solid indtjening